top of page

איך לבחור ארון אמבטיה בדירה שיתאים לכם?

אתם מדפדפים בחוברת ההדמיה או הברושור המפואר שקיבלתם מהקבלן או מספקי הארונות ואפילו מסיירים בדירה לדוגמא?! מתפעלים מהארונות והמקלחונים המעוצבים, וחושבים כזה מתאים לי?! בואו נרד לקרקע!


עיצוב דירת קבלן
חדרי אמבטיה דירת קבלן

תלויי כמובן ביוקרה של הפרויקט אבל אילו לא בדיוק הארונות שהקבלן מציע לכם בחבילת הסטנדרט שתראו אצל הספקים. חדר האמבטיה אמור להיות המקום בו אנו מתנקים נפשית ופיזית, זה הזמן ביום שבו אתם מפנקים את עצמכם, לפני העבודה ואחרי העבודה. לכן חשוב שתתכנו טוב את הנראות ואת הפונקציונליות שלו.


מבוא לבחירת ארון אמבטיה בדירה

התאימו את הארונות לצרכי בני הבית העכשוויים והעתידים, כמות האנשים שחדר האמבטיה ובכלל ארון אמבטיה בדירה משמש. חשוב להגדיר את המטרה של הארון המבוקש, ארון אמבטיה לאחסון מגבות, סבונים, טואלטיקה או ארון כמקום אחסון לכביסה מלוכלכת.

חשוב מאוד לבחור ארון בהתאם לצורך שלכם.

שילוב של מדפים או מגירות בארון יהיו רלוונטיים בהתאם לצורך של הארון, חשוב לוודא שדלתות הארון נפתחות בצורה נוחה ולא נתקעות באסלה או בכל דבר אחר בחדר וכן המגירות נפתחות במלואן ולא נתקלות במגרעת בנייה מאחרי הארון.

חדר רחצה
חדר רחצה בדירת קבלן

בתהליך שדרוג סטנדרט דירת קבלן אל תסתפקו בהצגת הארון על ידי איש המכירות באולם התצוגה, שחקו עם

המגירות והדלתות, בדקו את הצירים, שאלו את השאלות הנכונות: חומר, אחריות, מי מספק את האחריות.

וודאו שיש בידכם את המידות של החלל (נטו לאחר קרמיקה) , הן קנה המידה של חדר האמבטיה כולו, ויש להן

תפקיד חשוב בתכנון מדויק. המידות יכתיבו האם יש צורך בעיצוב ייחודי, סטנדרט קבלן ינוע בדרך כלל: 60, 80, 100, 120 ס”מ. ארונות אמבטיה ומקלחונים נחשבים בישראל כשוק של ה” מערב הפרוע” כמות גדולה של חברות שחלקן מייצרות בארץ או ברשות, חלקן מייבאות מחו”ל.


אנחנו עושים לכם קצת סדר - ממש כאן:

בדרך הכלל יש לכם 3 אופציות תלויי בתנאים שהקבלן מציב לכם בהסכם:

ארונות סטנדרט ארונות שדרוג ארון נגר חיצוני ארון הסטנדרט יותקן באחריות הקבלן, חלק מארונות השדרוג יותקנו על ידי ספק הארונות לפני קבלת מפתח וחלק מהארונות לאחר קבלת מפתח, שוב תלויי בקבלן.


ארונות מעוצבים שנקנו חיצונית בדרך כולל יאושרו להתקנה רק אחרי קבלת טופס 4, מכוון שהקבלן לא מעוניין להיות אחראי לנזקים. ברוב המקרים בסיס ארונות האמבטיה סנדוויץ’ והחזיתות מיוצרות מMDF, הסנדוויץ’ הוא חומר קשה לעיבוד והציפוי לא ממש מתיישב עליו יפה כך שקשה ליצור ארון עץ סנדוויץ’ שיהיה אסתטי ולכן משלבים בחזיתות הארון MDF שזהו חומר הרבה יותר קל לעיבוד ולצביעה.


לרוב תקבלו ארון אמבטיה תלויי, למרות שנתקלתי בעבר בקבלנים שנתנו ארון עומד, מדוע?

פשוט כי אם לא שמת לב שטח הדירות מצטמצם אט, אט בשנים האחרונות. החסרונות בארונות התלויים הם לרוב שטח מקום קטן יותר, התחשבות במגרעות בקיר מה שמקטין לכם את נפח החדר, חלקם רק עם דלתות ללא מגירות בגלל מגרעות בקיר. החיובי- חוסך מקום, נראה מודרני ואוורירי יותר מארון עומד, קל לנקות תחתיו.


סוגים:


H.P.L

HPL נכנס חזק בשנים האחרונות לחדרי האמבטיה בכדי להימנע מהתלונה מספר אחת בשוק הישראלי: "הארון

התנפח וספג רטיבות" חומר בעל עמידות מיוחדת לתנאי חום וקור, לתנאי רטיבות, לחות ועובש, עמיד בפני חומרים כימיים כחומרי ניקוי ואף עמיד בפני אש. עמידות חומר בתנאי לחות ורטיבות, תנאים הקיימים בכל חדר אמבטיה הופכים את ארונות האמבטיה שלנו לבעלי יתרון גדול ומשמעותי בשל התכונות הייחודיות של חומר ה – H.P.L, משתמשים עד היום בחומר זה למגוון רחב של שימושים ציבוריים, כגון: תאי שירותים, מעבדות כימיות.


עץ מלא

פרטיי ריהוט מעוצבים ואיכותיים ברמה הגבוהה ביותר. מדובר בחומר גלם מוביל לכל הדעות.

ארון אמבטיה מעץ מלא הינו האיכותי ביותר ועשוי להיות מיוצר מסוגי עץ שונים ביניהם מייפל,בוק וכו',

אז קרוב לוודאי שזה לא מה שאתם מקבלים מהקבלן.


סנדוויץ'

ארון אמבטיה מעץ סנדוויץ’ איכותי חייב לעבור ציפוי אשר מגן עליו מפני חדירת נוזלים, ציפוי אשר יכול להיות פורמאייקה או פורניר, כאשר משתמשים בחומר גלם זה לארונות אמבטיה מתכוונים שבסיס הארון עשוי מעץ סנדוויץ'.


MDF

עשויים מחומרים טבעיים אשר מקורם בתעשיית העץ. זוהי נסורת אשר עברה לחיצה במכבש תוך שימוש בדבקים ושרפים על מנת ליצור את הלוחות השלמים, נחשב לזול ביותר.


ציפויים: HPL חומר רב שכבתי המתלכד למקשה אחת, הומוגנית וחזקה במיוחד תחת לחץ ובטמפרטורה גבוהה פורמייקה עשוי משכבות ונחשב לחומר הנפוץ ביותר לציפוי. היתרון הגדול של הפורמייקה הוא המגוון הרחב שיש בה מלמין פורניר בניגוד לשני הציפויים הקודמים, זהו למעשה ציפוי העשוי מעץ על ידי קילוף העץ הטבעי. הפורניר נותן לנו מראה טבעי ואלגנטי של עץ טבעי וקרוב מאוד בסגנונו לעץ מלא.


טרמינולוגיית ספקים = משטח הוא האלמנט ממנו יוצא הכיור או שעליו הוא עומד. בחירה נכונה ומושכלת של המשטח תכתיב את רמת הפונקציונאליות של הארון כולו, הסוגים הנבחרים בדרך כלל הם בוצ’ר, שיש, קוריאן, קוורץ.


חדר אמבטיה דירת קבלן
חדר אמבטיה בדירת קבלן


bottom of page