top of page

שדרוג קולקציית הסטנדרט בדירת קבלן

כמה באמת אתם מוכנים לשלם? רכישת דירה מקבלן הטיפים.


רכישת דירה מקבלן שדרוג קולקציית סטנדרט
שדרוג סטנדרט ברכישת דירת קבלן

אחד הסעיפים הכבדים בהוצאות רכישת דירה מקבלן הנם השינויים והשדרוגים בדירה,

קודם כל אמליץ להשתמש במעצבת פנים.



היא לא חייבת להיות מהיקרות בשוק, אבל אין ספק שהיא תחסוך לכם זמן וממון, בדקו וקבלו המלצות לפני שתשכרו את שירותיה. לעולם לא להגיע לבד לפגישות באולמי תצוגה ,תמיד שיהיה מישהו איתכם שיאזן אתכם, הקבלנים והיזמים מודעים לכך שלכל אחד מאיתנו צרכים והעדפות שונות ועל כן הם מאפשרים לרוכשי הדירות לבצע שינויים והתאמות.


בכל פרויקט קיימת מחלקה למטרה זו, המכונה ‘תיאום בין בקשות דיירי הפרויקט לקבלנים המבצעים”, ובשמה הנפוץ יותר ‘שינויי דיירים’


זה מתחיל בשינויים צנועים יחסית, כמו תוספת שקע חשמלי, ומסתיים בשבירת כל הקירות בדירה ובנייתה מחדש.

הסכומים מתחילים באלפי שקלים בודדים ומגיעים לעתים לעשרות אלפי שקלים .


בשלב המשא ומתן הראשוני. כדאי לדעת שאנשי מכירות בדרך-כלל יציעו לכם כהטבה חלק ממה מובטח במפרט הטכני של הדירה.

הבינו היטב את הטרמינולוגיה של שינויי הדיירים כשהם מדברים על מיזוג אוויר, הנמכת רצפה וכו'.

רוכשי דירות מבקשים לכלול גם שדרוגים ושינויים למפרט הראשוני. במקרים אלה יש להכליל כמה שיותר

מידע בחוזה המכר, מידע זה צריך לגעת גם בעלותו ובהשפעתו על מועד מסירת הדירה.

אם אתם מתכננים להתקין בדירה פריטים באופן עצמאי בדקו האם הקבלן המבצע יסייע?


לא ניתן לשנות בבניין משותף:

קירות חיצוניים

מיקומים וגדלים של חלונות, כולל הנראות שלהם כלפי חוץ

מיקום ממ”ד בדירה

מיקום קיר הדף (של הממ”ד)

מיקום קולטנים (הביוב עבור האסלות)

בדקו אפשרות בחירת צבעי קירות הפנים על ידכם ולא סטנדרט קבלן.


טופס שינויים חשוב!

מתאמת שינויי הדיירים מטעם הקבלן, תוציא לכם מסמך ובו מפורטים השינויים המבוקשים, מחיר בגין כל שינוי.

יש לדרוש כי יופיעו בטופס בקשה השינויים: פרטי הצדדים והדירה. פירוט בגין השינויים הנדרשים. הערכת הזמן

שיידרש להשלמת השינויים בדירה. הערכת הזמן שיידרש לאיחור במסירת הדירה. חתימת הצדדים לאישור הפרטים לעיל.


שדרוגים נפוצים הם הגדלת הריצוף הכללי של הדירה מאריחים בגודל של 60/60 ס”מ או 80/80לאריחים לגודל של 100/100 ס”מ או 120/120 ס”מ.


פרקטים

גם כאן חשוב להבין את טרמינולוגית הקבלן, בררו אם מבצע הנמכה, מה התשתית תחת הפרקט, מתי מבוצע לפני או אחרי טופס 4(רוב הקבלנים יעדיפו התקנה אחרי קבלת מפתח).

אם קבלן לא מנמיך לכם רצפה זכרו שתאלצו לסר ולהתאים דלת לגובה הפרקט.

עץ או למינציה, הבדלי מחיר אדירים.


סטנדרט הקבלן השתפר להפליא בשנים האחרונות 80-100-120 ס”מ מופיעים ברבים מהסטנדרטים, אל תמהרו

לשדרג בדקו קודם כל אם הריצוף מתאים לכם, זכרו כל שינויי משמעותו הוספת תשלום לספק ולקבלן על עבודה.

ריצופים מבריקים או שיש מצריכים גם תוספת עלות של כיסויי והגנה על הריצופים. בררו אם הקבלן ממן לכם פריסה אדריכלית של חדרים רטובים, אחרת תאלצו להוסיף עוד תשלום.

הקולקציות היום בשוק מגיעות במגוון רחב מאוד של גדלים, טקסטורות וגוונים: אריחים המדמים חומרים טבעיים ו/או אחרים ואריחים שאינם מדמים חומרים טבעיים. אלה המבקשים לדמות חומרים טבעיים ו/או אחרים יכולים לקבל תצורה של דק או פרקט עץ, אבנים טבעיות מסוגים שונים (דוגמת שיש), טראצו, בטון, עור, מתכת, ריצוף דמוי הטארצו של פעם חזר ובגדול למערך ההמלצות של האדריכלים ומעצבי הפנים ומגיע בגדלים של עד 120*120 עניין של טעם אישי והתאמה לדירה שלכם.


רשימות ספקים

לאחר חתימת החוזה ובפגישה במשרד שינויי הדיירים תקבלו רשימת ספקים אליהם אתם צרכים להגיע לבחירות,

מדובר על ספקי קרמיקה, ריצופים, חיפויים, מטבחים ,דלתות וכו'. רוב הקבלנים יאפשרו בין 1-3 ספקים לכל פריט בדירה(מזגנים, ריצופים, אינסטלציה, דלתות וכו'), אל תתפזרו בחרו 2 ספקים ובחרו ביניהם מה שמתאים לכם.


אל תחכו לרגע האחרון כי אז לא יאפשרו לכם שינויים בדירה, התהליך לוקח זמן. להגיע לתכנון אופטימלי עבורכם, שישאיר אתכם במסגרת תקציבית שתוכלו לעמוד בה, כדאי להגיע מוכנים כמה שיותר.

רוב החברות מתחזקות מחלקות טלמיטינג שיזמנו אתכם לפגישה אישית באולם התצוגה שלהם, אל תגיעו ללא פגישה מסודרת לפני שא. המכירות יעשה את שיעורי הבית שלכם, זכרו לא. המכירות אותו תיפגשו יש עוד דיירים גם בפרויקטים אחרים עם סטנדטים שונים, זכרו אנשי המכירות ויועצי העיצוב של הספקים השונים לא עובדים עבורכם, כמו שהבנק לא עובד עבורכם, עשו שיעורי בית, תגיעו עם תוכנית הדירה, שיקלו העסקת מעצבת פנים שתתלווה אליכם במידה ואתם יודעים שתשנו את תוכניות הסטנדרט של הקבלן. אל תתפזרו תתמקדו ב-2 ספקים מקסימום לכל מוצר ותחליטו ביניהם.



מטבח - קולקציית הסטנדרט בדירת קבלן

אחת ההוצאות הגדולות בדירה חדשה הנה התאמת המטבח לצרכיי המשפחה, פעמים רבות ישנו לחץ זמנים להגשת התוכנית במהירות רבה מדי, מה שגורם לטעויות. דרשו לדעת מראש מהו לוח הזמנים שניתן לכם. כשהחוזה טרם נחתם והקבלן לחוץ למכור את הדירות.


בפניכם מספר אפשרויות – לקבל את מטבח הסטנדרט, לשדרג את המטבח אצל אחת מחברות המטבחים שהקבלן בחר עבורכם או לקבל זיכוי ולרכוש מטבח באופן עצמאי. חשוב שהמטבח יכלול מספיק מקומות ישיבה, ששטחי העבודה בו יהיו נוחים לעבודה, שיהיו די שטחי אחסון, שהתאורה בו תהיה פונקציונלית ומתאימה לעבודה בו, שיהיו מספיק שקעי חשמל לכל מכשירי החשמל שבו, שיהיה יפה בעינכם.


וודאו את כל ההכנות הנדרשות מבחינת מים וחשמל, שהמכשירים שאתם מתכננים לשים במטבח בשנים הקרובות יתאימו לסידור שנקבע, שיהיו לכם מספיק שטחי אחסון, שלא יהיו יותר מדי. לא משנה אם אתם מתכננים מטבח עם איש מכירות מטעם חברת המטבחים או עם מעצב מטעמכם, חשוב מאוד שתעיינו היטב בתוכנית, אל תסמכו על אף אחד, בסוף אתם חיים עם התוצאות.


כלל חשוב:

הקפידו לבקש להגיע לראות את התקדמות הפרויקט לאחר סיום של כל שלב, דגשים: סיום שלב החשמל ושלב האינסטלציה. בדקו כי הכל אכן בוצע בהתאם לתכנון ולשינויים שביקשתם. “זכרו, כי הקבלן המבצע מטפל בכמות גדולה של דירות במקביל, ועל כן לא תמיד הוא יורד לפרטי הביצוע הקטנים. זה תפקידכם להיות עם יד על הדופק”


חשמל

במפרט הטכני שתקבלו משינויי הדיירים מצויה טבלה המפרטת את כמות נקודות החשמל בכל חדר. למרות האמור בטבלה, יש להתעקש על כמות נקודות חשמל אותה תוכלו לפרוס בשלב מאוחר יותר בדירתכם. לאחר החתימה על החוזה וככל שמס’ הנקודות יהיו נמוכות יותר תצטרכו להוסיף מאות שקלים להוספת נקודות נוספות.


יש לשים לב כי מספר הנקודות האמורות מתייחסות לכל נקודה, בין אם זה מתג, נקודה לגוף תאורה, נקודת שקע, כל אלו נספרים בתור נקודה נפרדת. כמו כן חשוב לבדוק מה מס’ נקודות ה-“כוח” למכשירי החשמל הזללניים מייבש, מכונת כביסה, תנור, דוד חשמל. איכות המתגים והשקעים והיצרנים הרבים בשוק יצרו טווחי מחירים שונים ומומלץ לבדוק את איכותם וכי הם עומדים בתקן הישראלי...


בעוד הקבלן עצמו אחראי על הקמתה של תשתית זו, החיבור שלה הינו באחריותו של בעל הדירה. אם כן, כיצד מבצעים חיבורים אלה? למי עלינו לפנות כדי לעשות זאת? כדי לבצע חיבור למערכת אספקת החשמל, מומלץ לכם ליצור קשר עם חברת החשמל מוקדם ככל הניתן, לאחר מסירתם של פרטים חשובים, כמו מספר החיבורים בהם מעוניינים וכן גודלם, מפרט הבנייה וכן תוכנית ההגשה של הבית החדש, תשלח לכם הודעה לתשלום מקדמה עבור התקנה זו התשלום עבור התחברות למערכת אספקת החשמל כולל תשלום עבור התקנת קו החיבור לבית, המקשר בין רשת החשמל הקיימת לבין מתקן החשמל, ועלותו תלויה בגדול החיבורים ובהתאם לייעוד החיבור.


מרכיב נוסף בתשלום מתייחס לבדיקתו של המתקן הפרטי, בדיקת תקינותו ובטיחותו של המתקן. בסיום עבודת ההתחברות, תדרשו בתשלום של יתרת התשלום. לאחר חיבורה של מערכת החשמל על ידי חשמלאי פרטי,

תוגשנה תכניות מערכת החשמל הפנימית של הבניין לחברת החשמל וכן תוזמן בדיקת תקינותה ובטיחותה של מערכת החשמל, בדיקה בתשלום. במסגרת הבדיקה, במידה ויימצאו ליקויים שאינם מאפשרים את אספקת החשמל, יידרש החשמלאי לתקנם ולאחר מכן להזמין בדיקה נוספת, שגם היא בתשלום.


כל דייר בנפרד יצטרך להזמין באופן עצמאי בקשה לאספקת חשמל, באמצעות פנייה טלפונית לחברת החשמל. במידה ואתם מעוניינים בהגדלת החיבור לחיבור תלת פאזי, מומלץ לכם לבצע את ההזמנה לפני חיבורו של הבניין לרשת החשמל, וכך ליהנות ממחיר זול יותר. דאגו למספר הדפסות של תכנית החשמל שקיבלתם מהחברה הקבלנית – יש להדפיס גם את מקרא נקודות החשמל – לעבור עליו בדקדקנות – ולהבינו על בוריו. לכל מתכנן חשמל ישנם סמלים קצת שונים.


תכנון החשמל הבסיסי

לימדו מה קיבלתם בתוכנית הבסיסית!

קולקציית הסטנדרט בדירת קבלן כוללת גם תכנון חשמל בסיסי בדקו כמה שקעים יש לכם במטבח, כמה שקעים באזור הטלוויזיות, כמה שקעים קיבלתם לאזורי העבודה, לחדרי הילדים – וכמה שקעים קיבלתם במקלחות ובחדרי השינה. ודאו שמכונת הכביסה והמייבש קיבלו כל אחד שקעי כוח. באם יש מזגן עצמאי לכל חדר שינה – ודאו שיש לו נקודת חשמל.


לא לזלזל בהשקעת מחשבה במיקום ובכמות השקעים בבית.

שלב של כתיבת תוכניות, תצטרכו להתמודד עם מיקומי השקעים במשך שנים, אז חישבו היטיב על מיקומם. וזה מסוג הדברים שלא תרצו לחצוב בשבילו קירות אחרי שכל הבית נקי ומרוהט. כדאי שהמתגים לא יהיו במיקומים שיסתתרו בהמשך מאחורי רהיטים, במיקומים שימנעו את האפשרות לתלות מדפים או פרטי דקורציה ושיהיו בגובה נוח לשימוש.

מיקום נמוך מדי,מיקום גבוה מדי, בידקו היטב. מומלץ למקם לצד הטלוויזיה מספר שקעים שיספיק למערכת אודיו, ממירים, מנורה וכל מכשיר נלווה אחר ,את שקעי החשמל בחדר השינה, מקמו בסמוך לשני צדי המיטה.


התקינו שקעים נפרדים עבור כל מכשיר. כמו כן, מטעמי בטיחות, יש למקם את השקעים כ-30 ס”מ לכל הפחות מהרצפה, כדי למנוע השפרצות מיותרות ומסוכנות במהלך שטיפת הרצפות.


היכן תשהו במרבית הזמן – במרחבים הציבוריים של הבית – או דווקא בחדרים האישיים?

ילדים עכשיו? בעתיד? גילאים של ילדים? במרפסת או מול המחשבים? תשובה לשאלה זו – ייתן לכם מענה היכן

כדאי להשקיע את מירב תוספות השקעים ונקודות המאור.



הכנות לבית חכם – במידה ואתם בוחרים בבית חכם על גבי תשתית ייעודית. יש להיוועץ מראש עם חברת הבית החכם בשילוב עם החשמלאי.


חימום גאז - בעת חיבור הגז בדירה חדשה יש צורך בפנייה ישירה אל חברות הגז השונות לביצוע חיבור זה. התשלום בגין חיבור הדירה לגז יכול להגיע לסכום של אלפי שקלים (בממוצע, בסביבות 2,000 ₪) והוא כולל פיקדון מונה, פיקדון ווסת, ברז והתקנה. חשוב לזכור, בבתים משותפים בהם קיימת מערכת גז מרכזית, רשאים בעלי הדירות לבחור את ספק הגז בעצמם. התעריפים בין חברות הגז השונות, משתנים בהתאם לחברה ולכן כדאי לבדוק זאת מול כמה חברות גז במקביל.


ביקור ספקים

אז אחרי שהבנתם שסטנדרט קבלני זאת למעשה קולקציה מוגבלת, שולחים אתכם לאולמות התצוגה לבחור את המעטפת הפנימית לדירת הקבלן החדשה שלכם. איש המכירות שתפגשו יתחיל קרוב לוודאי את הסיבוב בלהראות לכם קודם ריצופים וחיפויים כי שם המסה הגדולה, ולאחר מכן יביא אתכם לאזור הברזים, רוב הספקים יראו לכם בין 3-4 סדרות שונות שיכללו: ברזים, ראשי מקלחת, אינטרפוצים (למי שבאמת לא ידע זה מיקסר מים חמים/קרים שמוטמן בקיר), מוט פינוק אם יש, ברזי מטבח, סוללות אמבטיה, מזלפים, תעלות ניקוז אם קיימות במפרט.


חדר האמבטיה אמור להיות המקום בו אנו מתנקים נפשית ופיזית, זה הזמן ביום שבו אתם מפנקים את עצמכם, לפני העבודה ואחרי העבודה.

חשוב שתתכנו טוב את הנראות ואת הפונקציונליות של ארון האמבטיה שמוצע לכם בקולקציית הסטנדרט בדירת קבלן.

התאימו אותו לצרכי בני הבית העכשוויים והעתידים, כמות האנשים שחדר האמבטיה משמש.


חשוב להגדיר את המטרה של הארון המבוקש, ארון אמבטיה לאחסון מגבות, סבונים, טואלטיקה או ארון כמקום אחסון לכביסה מלוכלכת.


חשוב מאוד לבחור ארון בהתאם לצורך שלכם. שילוב של מדפים או מגירות בארון יהיו רלוונטיים בהתאם לצורך של הארון, חשוב לוודא שדלתות הארון נפתחות בצורה נוחה ולא נתקעות באסלה או בכל דבר אחר בחדר וכן המגירות נפתחות במלואן ולא נתקלות במגרעת בנייה מאחרי הארון.


לרוב תקבלו ארון אמבטיה תלויי, למרות שנתקלתי בעבר בקבלנים שנתנו ארון עומד, מדוע? פשוט כי אם לא שמת לב שטח הדירות מצטמצם אט אט בשנים האחרונות, הישראלי הממוצע ישאל כמה חדרים? לפני שישאל מה שטח הדירה נטו? החסרונות בארונות התלויים הם לרוב שטח מקום קטן יותר, התחשבות במגרעות בקיר מה שמקטין לכם את נפח החדר, חלקם רק עם דלתות ללא מגירות בגלל מגרעות בקיר.


טרמינולוגיית ספקים = משטח הוא האלמנט ממנו יוצא הכיור או שעליו הוא עומד. בחירה נכונה ומושכלת של המשטח תכתיב את רמת הפונקציונאליות של הארון כולו, הסוגים הנבחרים בדרך כלל הם בוצ’ר, שיש, קוריאן, קוורץ.






bottom of page