top of page

מה אפשר לקבל מקבלן בעת רכישת דירה !

רכישת דירה יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד כאשר מדובר בהתנהלות מול קבלנים. פוסט זה בבלוג מספק מבט מעמיק על היתרונות שאתה יכול להפיק מקבלן בעת רכישת דירת החלומות שלך. הוא יחקור היבטים שונים מאבטחת איכות, להתאמה אישית וחשיבות המומחיות של הקבלנים.

מה אפשר לקבל מקבלן בעת רכישת דירה
מה אפשר לקבל מקבלן בעת רכישת דירה

לקבלן תפקיד מכריע בתהליך רכישת דירה. הם משמשים כגשר בין הקונה ליזם, ומפקחים על כל היבט של הפרויקט. האחריות העיקרית שלהם היא לדאוג שהדרישות והמפרטים של הקונה מתקיימים, תוך הקפדה על ביצוע הבנייה ביעילות ובמסגרת הזמן המוסכם.

תיאום ציפיות לפני חתימת חוזה

המילה שאתם צרכים לשים בכל מפגש שיש לכם עם נציגת שינויי הדיירים של הקבלן, או עדיף כבר במשרד המכירות לפני שחתמתם על החוזה. אחרי שסיימתם עם כל תהליך סגירת החוזה, יקבעו לכם פגישה עם מחלקת שינויי הדיירים מטעם הקבלן שבונה את הדירה.

הקבלנים אחראים על תיאום צוותים שונים המעורבים בתהליך הבנייה, כגון מהנדסים וקבלני משנה. הם מבטיחים שכל צוות עובד מסונכרן ושכל המשימות יושלמו לפי לוח הזמנים. כמו כן, הם מטפלים ברכש של חומרים וציוד, ומבטיחים שהכל יהיה איכותי ועונה על ציפיות הקונה. מחלקת שינויי הדיירים של הקבלן ממנו רכשתם את הדירה, אחראית לשמירה על התקשורת איתכם הדיירים ,לאורך כל תהליך הבנייה. הם מספקים עדכונים שוטפים, נותנים מענה לכל חשש או שינוי בתוכניות ומבטיחים שהחזון של הרוכש יתורגם במדויק לדירה בנוסף לתפקידם בניהול פרויקטים, תפקידם לוודא שהבנייה עומדת בכל התקנות ותקני הבטיחות החלים. ידע וניסיון זה עוזרים למנוע בעיות או עיכובים פוטנציאליים שעלולים להתעורר במהלך תהליך הבנייה.

חשוב לדעת: במהלך תקופה מוגדרת שמתחילה ממועד מסירת החזקה בנכס לידי הרוכש, הקבלן יהיה מחויב לתקן את הליקויים שנמצאו בה ללא דיחוי ומבלי שהרוכש יצטרך להוכיח שהקבלן אחראי לליקויים. זאת, אלא אם כן הקבלן הוכיח כי הליקויים נגרמו באשמת רוכש הדירה.


פרמטרים שחשוב לכם להתמקד במהלך תהליך הרכישה והמימוש:


  1. לוחות זמנים - כל עיכוב בלוחות הזמנים של הקבלן גורר הוצאות, הקבלן לא יחכה לכם.

  2. בפרויקט כל נקודה מתומחרת כנקודה עצמאית, תימנעו משקעים כפולים ללא צורך.

  3. השינויים בדירה מחולקים ל-2 אזורי זמן: עד קבלת מפתח ואחרי קבלת המפתח, אחרי קבלת טופס 4.

  4. מיזוג אוויר-אל תמהרו, בידקו מה מציעים לכם ומה מציע השוק, זכרו יש הוצאות נלוות בדמות: הנמכות, ניקוז, פתחים דקורטיביים ועוד.

  5. מטבח- החשמל במטבח שונה מלשאר הדירה, הוא מצריך מעגל נפרד, מיגון מים, שקעי כוח\העלויות של השקעים במטבח גבוהות יותר מבשאר הדירה.

  6. הקבלן מתחייב בדרך כלל להתקין מטבח סטנדרטי. רוב המשפחות לא תסתפקנה במטבח זה, וירצו להתאים את המטבח לצרכים של המשפחה, הקבלן צריך להציע לרוכשים שתי אפשרויות – התקנת המטבח המשודרג ו/או זיכוי בעבור אי רכישת המטבח הסטנדרטי. סעיף זה (זיכוי ו/או התקנה) יכול להיות פתוח מול הקבלן למשא ומתן וחייב להיות מפורש בחוזה המכר.

  7. סטנדרט קבלן- רמת הסטנדרט עלתה מאוד בשנים האחרונות, אל תמהרו לשדרג סתם, זיכרו אתם משלמים גם לספק המוצר וגם לקבלן על העבודה. 

  8. מעצבת פנים לא יקרה תסגור לכם הרבה פינות בבחירה לפי התקציב שלכם.

  9. לפני תשלום אצל ספקי הקבלן תמיד בקשו משינויי הדיירים את עלות ההשמה.

  10. בקשו מחירון שינויים מהקבלן.

  11. אם אתם בדירה שכורה, לימדו את תיקון 5 לחוק המכר2011 ,יחסוך לכם כסף המידה וקבלן מאחר במסירת דירתכם.

  12. מה עלות הזיכויים שאתם מקבלים.

  13. השתמשו בשירות עורך דין מטעמכם.

  14. מערכות חימום מים בבדיקת החוזה של הדירה יש להתייחס לנושא מערכת חימום המים. האם הקבלן מתחייב בחוזה לספק מערכת סולארית מושלמת, דודי חשמל והכנה בלבד למערכת סולארית וכדומה. כמובן שמומלץ להשתמש במערכת סולארית החוסכת אנרגיה (וחשבון חשמל). ככל שמדובר בדוד שמש רצוי שלא להתפשר על פחות מ-150 ליטר ולבדוק את מספר הקולטים.

  15. מחסן וחנייה – בבדיקת חוזה מכר יש לשים לב לפרמטרים כמו מחסן, גודל מחסן, מיקום מחסן, חנייה (מקורה או לא, צמודה או לא) וכדומה. כל הפרטים האלה חייבים להופיע בחוזה ולהיות מוגדרים מראש.

  16. מס ערך מוסף – מע”מ, מס ערך מוסף, הוא מס אשר יש להוסיף בגין כל תשלום ברכישת שירותים , חשוב מאד לבדוק כי המחיר שנקוב בחוזה כולל את המחיר הסופי של הדירה עם מע”מ. זאת הן לגבי המחיר של הנכס והן לגבי כל עלות בגין תוספת/שדרוג/שינוי

  17. בבניין מגורים אתם רוכשים את השטח הפרטי ואת זכויותיכם ברכוש המשותף. כלומר, לובי, חצר, מעליות, מועדון דיירים, חדרי מדרגות וכו’. בדקו מהו היקף הרכוש המשותף אשר הוצמד לדירות וכיצד נושא הרכוש המשותף מוסדר בנכס. האם הקבלן עדיין שומר זכויות לגבי השטחים המשותפים ומה שטחים אלה כוללים (גישה לגג, חניות, כניסה לבניין, מחסנים, שטחי גינון וכדומה).



לקבלן תפקיד חיוני בהבטחת איכות הדירה בתהליך הבנייה. תפקידם ליישם אסטרטגיות ופרקטיקות שונות כדי להבטיח שהמוצר הסופי עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. ראשית, תפקיד הקבלן לעקוב אחר פעולות הבנייה, ולבצע בדיקות שוטפות על מנת לוודא שהעבודה מתבצעת על פי תקנים ומפרטים בתעשייה. על ידי קליטת בעיות בשלב מוקדם, הם יכולים לטפל בהן באופן מיידי, ולמנוע כל פשרות באיכות. שנית, קבלן עובד עם ספקים וקבלני משנה בעלי מוניטין המספקים חומרים ושירותים באיכות גבוהה. הם יצרו קשרים עם ספקים מהימנים, והבטיחו שרק חומרים מהשורה הראשונה ישמשו בתהליך הבנייה. זה לא רק מבטיח את עמידות ואריכות החיים של הדירה אלא גם משפר את האיכות והאסתטיקה הכללית שלה. חלק משמעותי מחובת הקבלן הנם הפעלת אמצעי בקרת איכות קפדניים לאורך תהליך הבנייה. הם עורכים בדיקות איכות שוטפות בשלבים שונים, מהיסוד ועד הגימור. זה כולל בדיקת חוזק המבנה, בדיקת התקנת מערכות חשמל ואינסטלציה ובדיקת דיוק המידות והמידות. על ידי הקפדה על נהלי בקרת איכות קפדניים אלה, קבלן יכול לזהות כל בעיה פוטנציאלית ולתקן אותם לפני שהם הופכים לבעיות גדולות.

"האם קבלן באמת יכול לעזור בהתאמה אישית של הדירה שלי?"

קבלן אכן יכול למלא תפקיד משמעותי בהתאמת הדירה שלכם בהתאם להעדפות ולדרישות שלכם,אבל חשוב לדעת: קניתם יחידת דיור בבניין של 100 יחידות דיור ומעלה,זאת לא קנייה של בית פרטי בודד,לפיכך יהיו פה סייגים ואפשרויות מוגבלות, חובה להתייעץ עם אחראית שינויי הדיירים של הקבלן,כדי לוודא אפשרויות לפני ביצוע. מגוון אפשרויות התאמה אישית, החל משינויים מבניים וכלה באלמנטים של עיצוב פנים. בין אם תרצו להוסיף חדר נוסף, ליצור חלל מגורים בקונספט פתוח, או להתקין ארונות בהתאמה אישית, קבלן יכול להדריך אתכם בתהליך ולעזור לכם לקבל החלטות מושכלות. הם יכולים גם לספק המלצות על חומרים, גימורים ומתקנים שמתואמים עם האסתטיקה והפונקציונליות הרצויה.

מחלקת שינויי הדיירים של הקבלן בשיתוף מעצבת הפנים שלכם,יכולים להתאים את הצרכים המשפחתיים שלכם ליכולות הפיננסיות שלכם,ןהיכולות הביצועיות של הקבלן. שינויי הדיירים של הקבלן יכול לספק תובנות חשובות לגבי המעשיות וההשלכות העלות של רעיונות ההתאמה האישית שלך. הם יכולים לעזור לך לתעדף את ההעדפות שלך על סמך התקציב שלך ולהציע פתרונות חלופיים המשיגים אפקט דומה. המומחיות שלהם בבנייה ועיצוב מאפשרת להם להגיע לאיזון בין החזון שלך לשיקולים פרקטיים.


בעת רכישת דירה, תכנון תקציבי הוא חיוני על מנת להבטיח שהמשאבים הכספיים שלכם מוקצים כראוי. זה המקום שבו קבלן יכול למלא תפקיד חיוני לעזור לך להישאר במגבלות התקציב שלך. למחלקת שינויי הדיירים של הקבלן יש ידע וניסיון רב בעלויות בנייה, חומרים ועבודה. הם יכולים לספק לכם הערכות מדויקות ופירוט הוצאות הכרוכות בהיבטים שונים של בניית דירה או שיפוץ. על ידי שיתוף פעולה עם קבלן בשלבים הראשונים של הפרויקט שלך, תוכל להקים תקציב ריאלי שמתחשב בהתאמה אישית ובסטנדרטים האיכותיים הרצויים לך. מחלקת שינויי הדיירים של הקבלן יכולה לעזור לך לתעדף את ההוצאות שלך ולקבל החלטות מושכלות לגבי היכן להקצות את הכספים שלך. הם יכולים לספק חלופות חסכוניות מבלי להתפשר על האיכות או המשיכה האסתטית של הדירה שלך. המומחיות שלהם מאפשרת להם לזהות תחומים שבהם אתה יכול לחסוך כסף או להשקיע בחוכמה, מה שמבטיח שתפיק את מירב התמורה מהתקציב שלך. אחראית שינויי הדיירים מטעם הקבלן צריכה לספק לכם שקיפות ואחריות בעניינים פיננסיים. הם יספקו לך פירוט עלויות מפורט, חשבוניות ודוחות התקדמות, שיאפשרו לך לעקוב ולנטר את ההוצאות לאורך הפרויקט. רמה זו של שקיפות מבטיחה שאין הפתעות או עלויות נסתרות, ומעניקה לך שקט נפשי וביטחון בתכנון התקציב שלך.


"מה אם אני רוצה שהדירה שלי תהיה ידידותית לסביבה?"

אם יש לך רצון להפוך את הדירה שלך לידידותית לסביבה, קבלן יכול להיות משאב שלא יסולא בפז בסיוע לך להשיג את יעדי הקיימות שלך. יש להם מומחיות בשיטות בנייה ידידותיות לסביבה ויכולים להדריך אותך בתהליך של שילוב אלמנטים ברי קיימא בעיצוב הדירה שלך. קבלן יכול להציע חומרים וטכנולוגיות ידידותיים לסביבה שהם גם עמידים וגם חסכוניים באנרגיה. הם יכולים לסייע לך בבחירת אפשרויות בר קיימא לריצוף, בידוד, תאורה ומכשירים שיפחיתו את טביעת הרגל הפחמנית ואת צריכת האנרגיה שלך. בנוסף, הם יכולים לייעץ לך לגבי אפשרויות צבע ידידותיות לסביבה ומוצרי VOC נמוכים (תרכובות אורגניות נדיפות), מה שמבטיח סביבה פנימית בריאה יותר. יתרה מכך, קבלן יכול לעזור לכם לשלב מקורות אנרגיה מתחדשים בדירה שלכם, כמו פאנלים סולאריים או מערכות גיאותרמיות. הם יכולים להעריך את ההיתכנות של אפשרויות אלה על סמך מיקומך ולספק לך פתרונות חסכוניים המתאימים ליעדי הקיימות שלך. על ידי שילוב אנרגיה מתחדשת, אתה יכול להפחית משמעותית את התלותך במקורות אנרגיה מסורתיים ולתרום לעתיד ירוק יותר. שינויים ושדרוגים - מומלץ לעצב את פריסת הדירה שלך באופן שימקסם את האור הטבעי והאוורור, תוך צמצום הצורך בתאורה מלאכותית ובמיזוג אוויר.

הערך של שירות לאחר מכירה מקבלנים

שירותים לאחר מכירה הניתנים על ידי קבלנים יכולים להוסיף ערך משמעותי לרכישת הדירה שלכם. שירותים אלו חורגים מהשלמת פרויקט הבנייה ויכולים לכלול סיוע בכל בעיה או דרישות תחזוקה שעלולות להתעורר לאחר המעבר לביתכם החדש. אחד היתרונות המרכזיים של שירותי לאחר המכירה הוא השקט הנפשי שאתם מחפשים לארח הרכישה. הידיעה שיש לך קבלן אמין לפנות אליו בכל מקרה של בעיה יכולה להקל על כל החששות או הלחץ שיש לך. בין אם מדובר בבעיית אינסטלציה, תקלה בחשמל או כל עניין תחזוקה אחר, קיום איש קשר מסור שמכיר את הדירה שלכם יכול לחסוך לכם זמן ומאמץ במציאת פתרון. קבלנים מחויבים לספק אחריות או ערבויות לעבודתם, ומבטיחים שכל ליקוי או בעיה יטופלו באופן מיידי מבלי להיגרם בעלויות נוספות. תקופת אחריות זו עשויה להשתנות בהתאם לקבלן, אך היא בדרך כלל מכסה מגוון שירותים ותיקונים שעשויים להידרש תוך פרק זמן מסוים.


"מה לגבי השלמת הדירה בזמן?"


עמידה בזמנים והקפדה על סיום הדירה בזמן הוא היבט מכריע בכל פרויקט בנייה. בקשו דו”ח בדק – עם סיום הבדיקה יש לקבל דוח ממוחשב הכולל תמונות והסברים המפרט את כל הליקויים אשר נמצאו במבנה ויש לתקנם. כמו כן, תיערך ביקורת ממצאים שעליה יחתום מהנדס.


פניה לקבלן

את הדו”ח שקיבלתם אתם מגישים לקבלן עם דרישה לתקן את הליקויים או לנהל משא ומתן עם בקשה להוזלה במחיר הראשוני עקב ירידה בערך הנכס, בעקבות הליקויים. מוטב כי לצד הדו”ח יצורף מסמך ובו בקשה לפירוט אופן הטיפול על ידי הקבלן כולל זמני עבודה. כך תדעו כי העבודה תתבצע כראוי ולא בצורה שטחית וגם תהיו רגועים יותר מתוך ידיעה כי יש דד ליין לביצוע התיקונים.


תיקון הליקויים על ידי הקבלן

במידה והליקויים תוקנו יש לבצע בדיקה נוספת כדי לוודא שאכן התיקונים בוצעו כהלכה. במידה והקבלן אינו מקבל

את ממצאי הדו”ח, חשוב להיעזר עם המומחים של החברה בכל מה שקשור לפן הטכני של הממצאים וכן לתעד את

כל ההתנהלות מולו.



bottom of page