top of page

איך לקנות דירה ללא הון עצמי,האם אפשרי?

היציאה למסע של רכישת דירה חדשה מקבלן יכולה להיות מרתיעה, במיוחד כאשר חסר לך ההון העצמי הראשוני. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לקנות דירה ללא הון עצמי,

הוא בוחן אסטרטגיות שונות, אפשרויות פיננסיות ושלבים מעשיים כדי להפוך את החלום של בעלות על דירה לאפשרי

 גם ללא השקעה מלוא הסכום לקניית הדירה החדשה מהקבלן.



רכישת דירה מקבלן
רכישת דירה מקבלן


האופציות העיקריות בשוק הישראלי הם:

  1. ·         הלוואה מול קרן ההשתלמות.

  2. ·         הלוואה רגילה מהבנק.

  3. ·     מחיר למשתכן או דירה בהגרלה  .

  4. ·        הלוואה מול קרן הפנסייה. 

  5. ·     הלוואה כנגד הדירה של ההורים.

  6. ·        הלוואת זכאות מהמדינה.

 

הבנת כושר האשראי שלך היא שלב מכריע בתהליך רכישת דירה ללא הון עצמי. ציון האשראי שלך ממלא תפקיד משמעותי בקביעת זכאותך לקבלת הלוואות ומשכנתאות. זה משקף את האחריות הפיננסית ואת היכולת שלך להחזיר חובות. לכן, חיוני לקבל עותק של דוח האשראי שלך ולעיין בו ביסודיות. חפש אי התאמות או שגיאות שעלולות להשפיע לרעה על הציון שלך. הקדשת זמן להבין את מידת האשראי שלך תאפשר לך לנקוט בצעדים הדרושים לשיפורו במידת הצורך.

בנוסף לבדיקת דוח האשראי שלכם, חשוב לשים לב גם ליחס ניצול האשראי שלכם. יחס זה משווה את סכום האשראי העומד לרשותך לסכום שבו אתה משתמש כעת. המלווים מעדיפים לראות יחס ניצול נמוך יותר, מכיוון שהוא מעיד על כך שאינך מסתמך יתר על המידה על אשראי. על ידי פירעון חובות קיימים ושמירה על יתרות כרטיס האשראי שלך נמוכות, תוכל לשפר את כושר האשראי שלך ולהגדיל את הסיכויים לקבל אישור להלוואה.

פרמטר חשוב שיש לקחת בחשבון הוא יחס החוב להכנסה שלך. יחס זה משווה את תשלומי החוב החודשיים שלך להכנסה החודשית שלך. המלווים מעדיפים בדרך כלל יחס חוב להכנסה נמוך יותר, מכיוון שהוא מראה שיש לך מספיק הכנסה כדי לכסות את החובות שלך בנוחות. על ידי הקטנת החוב או הגדלת ההכנסה, תוכל לשפר יחס זה ולהוכיח את יכולתך להתמודד עם התחייבויות פיננסיות נוספות.



רכישת דירה ללא הון עצמי יכולה להיות תהליך מורכב ולכן מומלץ מאוד לעבוד עם מומחי נדל"ן המתמחים בתחום זה. לאנשי מקצוע אלו יש את הידע, הניסיון והמשאבים להדריך אותך לאורך כל התהליך ולהבטיח שתקבלי החלטות מושכלות. הם יכולים לעזור לך למצוא דירות שמתאימות לתקציב ולדרישות שלך, לנהל משא ומתן על תנאים נוחים ולנווט בכל מורכבות משפטית או פיננסית שעלולה להתעורר. יתרה מכך, ליועצי נדל"ן  ויועצי משכנתאות יש גישה לרשת רחבה של אנשי קשר, לרבות בנקים ןחברות פיננסיות מלוות + חברות ביטוח מלווים, שמאים ומפקחים, אשר יכולים לייעל את תהליך הקנייה ולהבטיח ביצוע עסקה חלקה.על ידי עבודה עם יועציי  נדל"ן, אתה יכול גם ליהנות מהתובנות והמומחיות שלהם בשוק. יש להם הבנה עמוקה של שוק הנדל"ן המקומי ויכולים לספק עצות חשובות לגבי ערכי נכס, מגמות בשוק ופוטנציאל השקעה. זה יכול לעזור לך לקבל החלטה מושכלת יותר ולמקסם את הסיכויים שלך למצוא נכס שלא רק מתאים לתקציב שלך אלא גם בעל פוטנציאל להערכה עתידית.בנוסף,

יועציי נדל"ן ומשכנתאות יכולים לעזור לכם לנווט בניירת ובתיעוד הנדרשים לרכישת דירה. מבדיקת חוזים ועד לוודא שכל הטפסים הדרושים ממולאים כהלכה, הם יטפלו במשימות הניהוליות ביעילות ובדיוק. זה יכול לחסוך לך זמן ולהקל על הלחץ הכרוך בניירת הכרוכה בעסקת מקרקעין.


קניית דירה בעזרת משכנתא נוספת מדירת ההורים

אופציה רצינית לקבלת מהבנק משכנתא הנה שימוש בדירה קיימת של ההורים. אם ההורים יסכימו כמובן , זאת מותנה באישור מיוחד של הבנק (לאחר בחינה של הכנסות ההורים ויכולת החזרת המשכנתא שלהם), תוכלו להשתמש בסכום זה כהון העצמי שלכם לצורך קבלת משכנתא משלכם.

 

 

כאשר מדובר בדירה ראשונה הבנקים הם השולטים על המשכנתאות והם יתנו לכם עד 75% מימון .

אם אתם משפרי דיור כלומר קונים נכס למגורים כדי לעבור אליו ולמכור את הקודם. תוכלו לקבל מהבנקים עד 70% מימון בתנאי שהנכס הקודם יימכר תוך 24 חודשים מקניית הקודם.אם תרצו לקנות דירה נוספת תוכלו לקבל רק 50% .

 


מצב כלכלי מאתגר ומצב מלחמתי מתמשך ב2024 ,גורם לשוק רכישות הדירות להפוך תנודתי מבעבר,ניכרת ירידת מחירים בשוק הדירות,מה שמאפשר להרבה הזדמנויות רכישה, מצד שני הכסף יקר מאוד. תקנת בנק ישראל אוסרת על לקיחת משכנתא מבנק משכנתאות בשיעבוד נכס קיים לצורך מימון דירה  שנייה.

כך למעשה בנק ישראל מקשה על רוכשים להשלים את הקנייה. כי משקיע צריך לגייס הון עצמי מעבר ל 50% שניתן לקבל כמשכנתא על הדירה השנייה.אבל כיום שוק מימון הדיור מאוד משוכלל,

ישנם גופי מימון רבים אשר לא כפופים  תחת תקנות בנק ישראל , חברות ביטוח כמו כלל נותנות משכנתאות, פלטפורמות של השקעות חברתיות אפשרו לקיחת הלוואות, לאחרונה התרחשו מספר תקלות בפלטפורמות האלו ולכן לא מומלץ להשתמש בהם.

 

לסיכום רכישת דירה ללא הון עצמי עשויה להיראות כמשימה לא פשוטה. עם זאת, עם הידע הנכונים, האסטרטגיות והאפשרויות הפיננסיות, זה בר השגה. מהבנת כושר האשראי שלך ועד לשקול בעלות משותפת, בחינת הלוואות בגיבוי ממשלתי ועבודה עם מומחי נדל"ן, אתם יכולים לנווט בתהליך רכישת הבית בהצלחה, גם ללא הון עצמי ראשוני משמעותי.חשוב לזכור, מדובר בקבלת החלטות מושכלות וניצול יעיל של משאבים זמינים.



bottom of page