top of page

מטבח בדירת קבלן... כמה אתם אוהבים את המטבח שלכם?


מטבחים בדירת קבלן
מטבח בדירת קבלן

אחת ההוצאות הגדולות בדירה חדשה הנה התאמת המטבח לצרכיי המשפחה, פעמים רבות ישנו לחץ זמנים להגשת התוכנית במהירות רבה מדי, מה שגורם לטעויות. לינק רעיונות למטבחים קרדיט מגאזין RH בתים אמיתיים בגדול המטבח שתקבלו יענה על הצרכים שלכם, אבל העיצוב יהיה מינימלי, חשוב שתדעו שקיימות אפשרויות אחרות,

גם לפני בניית המטבח וגם אחריה. בכל מקרה, קחו בחשבון שזה המטבח שלכם לעתיד הרחוק וכדאי להשקיע הרבה מחשבה כיצד נראים החיים שלכם גם לעתיד, קרי היכן מרכז הבית שלכם, כמה זמן אתם מבלים במטבח, האם אתם אוהבים לארח וכו'.

דרשו לדעת מראש מהו לוח הזמנים שניתן לכם. כשהחוזה טרם נחתם והקבלן לחוץ למכור את הדירות.

בפניכם מספר אפשרויות – לקבל את מטבח בדירת קבלן הסטנדרט, לשדרג את המטבח אצל אחת מחברות המטבחים שהקבלן בחר עבורכם או לקבל זיכוי ולרכוש מטבח באופן עצמאי. חשוב שהמטבח יכלול מספיק מקומות ישיבה, ששטחי העבודה בו יהיו נוחים לעבודה, שיהיו די שטחי אחסון, שהתאורה בו תהיה פונקציונלית ומתאימה לעבודה בו, שיהיו מספיק שקעי חשמל לכל מכשירי החשמל שבו, שיהיה יפה בעינכם. וודאו את כל ההכנות הנדרשות מבחינת מים וחשמל, שהמכשירים שאתם מתכננים לשים במטבח בשנים הקרובות יתאימו לסידור שנקבע, שיהיו לכם מספיק שטחי אחסון, שלא יהיו יותר מדי. לא משנה אם אתם מתכננים מטבח

עם איש מכירות מטעם חברת המטבחים או עם מעצב מטעמכם, חשוב מאוד שתעיינו היטב בתוכנית, אל תסמכו על אף אחד, בסוף אתם חיים עם התוצאות. ישנם קבלנים שיסכימו לשינוי מיקום ללא עלות, אך יהיו מקרים שבהם סכום הזזת שקעי השירות במרחק זניח יעלה לכם.(בדקו בשלב חתימת החוזה, לא אחרי). בדקו אם רוצים כיריים מסוג גז או אינדוקציה, מצריך תשתית לשתי האפשרויות (כלומר גם שקע הצתה וברז גז וגם שקע תלת-פאזי.




משפחה במטבח חדש
משפחה במטבח חדש



1. להישאר עם מטבח הקבלן כפי שהוא זו האופציה הזולה והנוחה ביותר. רוב המשפחות ירצו לשנות פונקציות במטבח הסטנדרט, בראייה משפחתית עתידית המסקנה בדרך כלל שהוא לא מספק עבורם.

מה צריך לבדוק במטבח הסטנדרט שהקבלן בחר עבורכם: שטחי עבודה, שטחי אחסון, נראות, עמידות חומרים, מרחב ישיבה, צבעים, צירים, אחריות. *לפחות 8 מגירות בגודל של 75 ס”מ או גדול מזה, לאחסון הכלים ועוד ארון מזווה או ארונות עליונים לאחסון מוצרי מזון. כמובן שלרב המשפחות דרוש הרבה יותר, ובמשפחות שומרות כשרות נדרש כפול מזה. *מרחב הבישול בין הכיור לכיריים יהיה לפחות 70 ס”מ, בנוסף למשטחי הנחה שמספקים לתפעול של, תמי 4 ויתר מכשירי החשמל שבשימוש יומיומי. *מקום ישיבה נוח לאכילה ולתקשורת. *חשוב שיהיה דלפק אי או פינת אוכל עם מקום. *צירי דלתות וביחוד קלאפות. נראות המטבח - האם המטבח יפה בעינכם, זה פריט ריהוט לכל דבר. 2. שדרוג מטבח הקבלן אצל ספקית המטבחים של הפרויקט היתרון בשדרוג מטבח הוא שאתם משלמים, והקבלן דואג לכל היתר. חברת המטבחים מעבירה את תכנית האספקות לקבלן והוא מבצע את השינויים הנדרשים בחשמל ובאינסטלציה ומתאם את התקנת המטבח השיש וחיפוי הקיר לפני כניסתכם לדירה, מבלי שתצטרכו לטרוח. מה העלויות של שדרוג המטבח? תצטרכו לשבת ולתכנן את המטבח החדש שלכם, עם מעצבת שהיא אשת המכירות של חברת המטבחים. מתוך השדרוג כמו אצל שאר ספקי הקבלן ינוכה זיכוי הסטנדרט של המטבח.

3. לרכוש את המטבח שמתאים לכם חיצונית לאחר טופס 4 חשוב: בקשו מהקבלן אישור להיכנס לדירה ולמדוד את המטבח. הנגר ייקח את המידות הרצויות, וזאת כדי שיוכלו להכין כבר את המטבח ולא לחכות עד שתקבלו מפתח. היתרון בלתכנן ולרכוש מטבח בלי קשר לקבלן וספקי המטבחים שלו הוא כמובן החופש לבחור בלי לחץ. לבחור בזמן ובמקום המתאים לכם, דיירים רבים אינם בוחרים באפשרות זו בגלל פחד משיפוצים, וחשש מעיכובים בכניסה למגורים בדירה. הזיכוי על מטבח הסטנדרט יוצרת הרגשה של הפסד, אם תוותרו על מטבח הקבלן תקבלו החזר כספי מאוד נמוך. כלל חשוב:

הקפידו לבקש להגיע לראות את התקדמות הפרויקט לאחר סיום של כל שלב, דגשים: סיום שלב החשמל ושלב האינסטלציה. בדקו כי הכל אכן בוצע בהתאם לתכנון ולשינויים שביקשתם. “זכרו, כי הקבלן המבצע מטפל בכמות

גדולה של דירות במקביל, ועל כן לא תמיד הוא יורד לפרטי הביצוע הקטנים. זה תפקידכם להיות עם יד על הדופק”

תזמון שדרוג מטבח בדירת קבלן

בעיית התזמון בהליך שדרוג מטבחים מקבלן על ידי חברת מטבחים עצמאית מטבח קבלן סטנדרטי שאתם מקבלים בדירה מורכב בדירה כחלק מתהליך הגימור לפני מסירת הדירה. גם מטבח משודרג מספקי המטבח של הקבלן יותקן לפני שהדירה תימסר לכם וזה אולי היתרון היחידי (למרות המחיר הגבוה) שגם עליו ניתן להתגבר. שום גורם לא יכול להיכנס לדירה לביצוע עבודות כלשהן בטרם הדירה קיבלה טופס 4 (אישור אכלוס).

זהו מצב דומה לרכישת דירה יד שנייה שבה מותקן מטבח קבלן ואתם מבקשים להחליפו ולשדרג את המטבח תכנון ביקור מדידה מקדים לשדרוג מטבח מקבלן לפני תאריך המסירה. האפשרות העדיפה במקרה זה היא תיאום ביקור של יצרן המטבחים אותו בחרתם מספר חודשים לפני תאריך המסירה לצורך לקיחת מידות ותכנון המטבח שלכם מראש. יש לזכור כי התקנת מטבח חדש גם כאשר הוא מוכן יכולה לקחת מספר ימים כך שיש לתכנן מרווח זמן מספק בין תאריך קבלת הדירה מהקבלן לתאריך הכניסה שלכם.

מטבח מעוצב
מטבח מעוצב בדירה

bottom of page