top of page

מה זה אינטרפוץ ומה עושים עם זה? המדריך השלם לברזי סטנדרט

אז אחרי שהבנתם שסטנדרט קבלני זאת למעשה קולקציה מוגבלת,

שולחים אתכם לאולמות התצוגה לבחור אינסטלציה לדירה החדשה שלכם.

חדר אמבטיה דירת קבלן
עיצוב דירת קבלן

איש המכירות שתפגשו יתחיל קרוב לוודאי את הסיבוב בלהראות לכם קודם ריצופים וחיפויים כי שם המסה הגדולה, ולאחר מכן יביא אתכם לאזור הברזים, רוב הספקים יראו לכם בין 3-4 סדרות שונות שיכללו:

ברזים, ראשי מקלחת, אינטרפוצים (למי שבאמת לא ידע זה מיקסר מים חמים/קרים שמוטמן בקיר),מוט פינוק אם יש, ברזי מטבח, סוללות אמבטיה, מזלפים, תעלות ניקוז אם קיימות במפרט. הסדרות היום יכללו ברוב הפרויקטים ברזים מתוצרת: טורקיה, סין, גרמניה, אטליה, תלויי כמובן באיכות הפרויקט וכמה שילמתם על הדירה.


סדרות הסטנדרט כמובן זולות יותר מסדרות הפרמיום באולמות התצוגה, מה שמושך אתכם ואת א. המכירות ישר לכיוון השדרוג, כהרגלי אני מעדיף את הגרמנים בברזים מבחינת איכות ושירות. חשוב: בדקו מי נותן שירות על האינסטלציה האם דרך חברת הקרמיקה שמוכרת את האינסטלציה או ישירות מול הספק.


ברז משטח

מותקן על גבי המשטח(ארון או כיור) ופונה לכיוון הכיור. בעל ידית אחת או שתיים לשליטה על המים הקרים ועל המים החמים.


ברז ‘Stand Alone’

ברז רצפה - שניתן להעמידו בסמוך לכיור או אמבטיה שגם הם יכולים להיות עומדים ולא מחוברים לקיר.

רוב הברזים העשויים ממתכת מורכבים מפליז (60% נחושת ו- 40% אבץ), כאשר זה עובר תהליכי גימור שונים של פני שטח הברז, לאחר יציקתו. גימור ניקל, ניקל מוברש וכרום הם הגמורים הנפוצים ביותר ברזי פרח – בדרך כלל מה שתקבלו ,הם ברזים שיוצאים ממשטח הארון/או כיור, ברזי קיר הם ברזים מעוצבים יותר שמותקנים בקיר, באם תשתדרגו לברזי קיר בידקו קודם אם הקבלן מאשר ומה עלות העבודה.


אינטרפוצים - אינטרפוץ

המיקסר של מים חמים/קרים, קיים ב-4 דרך שזאת שליטה על מזלף וראש טוש וב-3 דרך שזה למזלף בנפרד וראש טוש בנפרד, אסטטית בעיניי עדיף 2 אינטרפוצים של 3 דרך, החלטה שלכם תלוי בתקציב (שוב עלויות עבודה ושדרוג).

שימו לב לאיכות האינטרפוץ עלויות שבירת קרמיקה והחלפת אינטרפוץ הן גבוהות!

ראשי טוש – מבחר אדיר, בידקו מה מתאים לכם מבחינת שימוש, חיסכון במים, נראות.


ברזי מטבח

בדרך כלל מבחר הסטנדרט מספק, ממליץ לקחת עם צינור שטיפה נשלף שיוצר נוחות בשטיפת הכיור.

שימו לב לידית לאיזה כיוון, האם נוחה לכם?


צבעים

הברזים היום מגיעים בשלל צבעים, מעצבות הפנים עפות על זה, אל תתלהבו יתר על המידה, זיכרו שהמים בארץ מפוצצים באבנית, ברז שחור צריך לנקות יותר וכן הצבע פחות עמיד מברז ניקל או pvd. אחריות - לוודא שנות אחריות ומי מספק את השירות. Pvd – הטרנד החדש בעולם PVD – Physical Vapor Deposition ציפוי חיצוני של חלקים בתא ואקום שכבת הציפוי הנוצרת היא דקה וחזקה מאד ובעלת יתרונות בולטים: עמידות מעולה בפני שחיקה עמידות מעולה בפני מכות ושריטות הגנה מיטבית מקורוזיה ברז זה תמיד יהיה יקר יותר.


שדרוגים

שימו לב חלק מהקבלנים דורשים שהתקנת ברזים ששודרגו תתבצע לאחר קבלת מפתח,

מה שאומר שאתם משלמים עצמאית לבעל מקצוע על ההתקנה, בררו הכל לפני ביצוע שדרוג.

האם קיימת אחריות על ברזים תוקף האחריות עשוי לנוע בין 4-7 שנים .


האם יש ברזים שקל לנקותם?

ציפוי ברזים מסוג נירוסטה או פיוידי pvd הינם יקרים יותר אך בתמורה תקבלו ציפוי ברז אשר יישמר לאורך זמן ארוך מאוד ונחשב כחומר מאוד עמיד. הבית הישראלי הממוצע משתמש בחומרי ניקוי מאוד אגרסיביים שמחסל אט אט את ציפויי הברזים, מטלית לחה עושים את העבודה.


ברזי סטנדרט
המדריך השלם לברזי סטנדרט

bottom of page