top of page

עיצוב דירת קבלן 2024 מה צריך לדעת?

עיצוב דירת קבלן 2024 מה צריך לדעת?

2024 בפתח והקולקציות שניתן לראות באולמות התצוגה של ספקי המוצרים לדירות קבלן משתנות לחלוטין,

אריחי גרניט פורצלן הם כיום האמצעי המקובל ביותר בתחום הריצוף. אריחי הקרמיקה המסורתיים פינו את מקומם לאורך השנים לאריחי גרניט פורצלן המורכבים ממקשה אחת, שמציגים עמידות גבוהה הרבה יותר, הן מבחינת סדיקה והן מבחינת ספיגה, אך עדיין יש לשים לב לאיכות האריח זה שקוראים לו גרניט פורצלן לא אומר שכל הגרניט פורצלן מיוצרים באתה שיטה. הקולקציות היום בשוק מגיעות במגוון רחב מאוד של גדלים, טקסטורות וגוונים:

אריחים המדמים חומרים טבעיים ו/או אחרים ואריחים שאינם מדמים חומרים טבעיים.

מדריך ריצופים לינק קרדיט בניין ודיור אלה המבקשים לדמות חומרים טבעיים ו/או אחרים יכולים לקבל תצורה של דק או פרקט עץ, אבנים טבעיות מסוגים שונים (דוגמת שיש), טראצו, בטון, עור, מתכת, דימויי הטארצו של פעם חזר ובגדול למערך ההמלצות של האדריכלים ומעצבי הפנים ומגיע בגדלים של עד 120*120 עניין של טעם אישי והתאמה לדירה שלכם.


בחירת ערכת צבעים מתאימה לדירת הקבלן שלכם,

בא לכם אמבטיה כמו במלון? רוצים סלון בסגנון שבדי ?

בחירת צבעים היא עניין של העדפה אישית. אנשים מסוימים אוהבים גוונים רגועים כמו צבעי פסטל, ואחרים מעדיפים צבעים בולטים יותר. בכל בחירה שתעשו, חשוב שבחירת הצבעים של הדירה תהייה מאוזנת ותיצור אווירה מזמינה ונעימה והכי חשוב תישאר עדכנית.

מומלץ להיכנס לאתרים שיעזרו לכם להרכיב ערכת צבעים מוצלחת,

הגימורים הפופולאריים היום הנם מט, משי, לפטו, מבריק.


מה נבדוק קודם כל עוד בשלב המו”מ עם הקבלן על החוזה:

גודל האריח - סטנדרט קבלנים נע כיום בין 60-120 ס”מ, מהו הסטנדרט שאתם מקבלים? כמה סדרות יש בקולקציית הסטנדרט? אילו צבעי ריצופים קיימים? בקשו לראות את הקולקציה! האם יש הטבת יזם קרי אריחים נוספים בהנחה? מהי עלות עבודת קבלן אם משנים ומשדרגים לריצוף שלא בסטנדרט?

חלק מהקבלנים מאמצים את מחירון דקל ולחלקם יש מחירון שלהם, לברר הכל לפני חתימת חוזה. מהו צבע הרובה? מי מספק אותה? בניגוד לשיפוץ פרטי, בדירת קבלן מרווח בין מרצפת למרצפת יהיה 3 מ”מ,

זה אומר שרואים את צבע הרובה. האם הקבלן מאשר ריצוף מבריק, חלק מהקבלנים לא מאשרים כי ריצוף מבריק עדין ונשרט יותר ממט או לפטו. אם החלטתם לרצף 120*120 קחו בחשבון שהקבלן ידרוש ריצוף מתחת לריצוף שלכם על חשבונכם + עלות עבודה מה שמייקר את החלום שלכם מאוד, וודאו עלות עבודה שכזאת. גם בשטח החיפויים הגדלים מתארכים והמבחר עלה,320*160 ועוד.

המטבח שלכם

אחת ההוצאות הגדולות בדירה חדשה הנה התאמת המטבח לצרכיי המשפחה, פעמים רבות ישנו לחץ זמנים להגשת התוכנית במהירות רבה מדי, מה שגורם לטעויות. בגדול המטבח שתקבלו יענה על הצרכים שלכם, אבל העיצוב יהיה מינימלי, חשוב שתדעו שקיימות אפשרויות אחרות, גם לפני בניית המטבח וגם אחריה. בכל מקרה, קחו בחשבון שזה המטבח שלכם לעתיד הרחוק וכדאי להשקיע הרבה מחשבה כיצד נראים החיים שלכם גם לעתיד, קרי היכן מרכז הבית שלכם, כמה זמן אתם מבלים במטבח, האם אתם אוהבים לארח וכו.


דרשו לדעת מראש מהו לוח הזמנים שניתן לכם. כשהחוזה טרם נחתם והקבלן לחוץ למכור את הדירות.

בפניכם מספר אפשרויות – לקבל את מטבח הסטנדרט, לשדרג את המטבח אצל אחת מחברות המטבחים שהקבלן

בחר עבורכם או לקבל זיכוי ולרכוש מטבח באופן עצמאי. חשוב שהמטבח יכלול מספיק מקומות ישיבה, ששטחי העבודה בו יהיו נוחים לעבודה, שיהיו די שטחי אחסון, שהתאורה בו תהיה פונקציונלית ומתאימה לעבודה בו, שיהיו מספיק שקעי חשמל לכל מכשירי החשמל שבו, שיהיה יפה בעינכם.


תכנית מכר דירת קבלן הינה תכנית אדריכלית, התוכנית כוללת את פרטי הדירה ומידותיה ומהווה מסמך משפטי עליו חותם הרוכש בעת החתימה על הסכם המכר. התוכניות המוצמדות להסכם כוללות בין היתר את תכנית הדירה, קומה טיפוסית, קומת עמודים/כניסה וקומת גג.


יש להפריד הפרדה מוחלטת בין תוכנית מכר לשיווק ובין תוכנית מכר כמסמך משפטי!

תוכנית מכר שיווקית הינה למעשה עיצוב של תוכנית המכר המשפטית בצבע הכוללת תוספות של ריהוט, תאורה, צמחיה וכדומה בהדמיה וויזואלית כדי לייצר מסמך שיווקי המראה מצד אחד את מבנה הדירה ומצד שני משווק אותה.


מה נדרש לצרף להסכם המכר:


  1. תוכנית דירה בקנ”מ מ 1:50 ומעלה.

  2. תכנית קומה טיפוסית בקנה מידה מ- 1:100 ומעלה הכוללת סימון הרכוש המשותף בקומה.

  3. תוכניות קומת כניסה וקומות מרתף בקנה מידה מינימום ב- 1:100 כולל סימון הרכוש המשותף ושטחים מוצמדים.

  4. תכנית קומת גג בקנה מידה מגודל- 1:100.

  5. תכנית המגרש כפי שהוגשה לרשות המקומית לקבלת היתר בניה בקנה מידה 1:250 כולל סימון חצר משותפת וגינות צמודות.

כללי

אנו מציעים להסתכל על התמונה הרחבה של איך נראה הבית שלכם, העיסוק בטרנדים של עיצוב מתחיל בקודם כל מחשבה מה מתאים לכם, מה יפה בעיניים שלכם, והכי חשוב מה מתאים לצרכיי הבית שלכם כקן משפחתי. הלך הרוח העיצובי הגלובלי מתנהג כמו גל שעולה ויורד מה שטרנדי היום מחר הוא פאסה, לכן חישבו היטיב ואל תיסחפו רק לפי מה שראיתם בעיתוני עיצוב שאתם מדפדפים בהם.



תפקידה העיקרי של מעצבת הפנים לקחת את הצרכים והחלומות שלכם ולהנגיש אותם ליכולות פונקציונאליות מול מחלקת שינויי הדיירים של הקבלן וליכולות הכספיות שלכם, אל תתפתו להיכנס לחובות בגלל עיצוב הבית!

ג’פנדי” -Japandi צורת עיצוב שחדרה לישראל דרך אירופה, ראיתי בשנה החולפת הרבה דירות שעוצבו בשילוב הזה, סקנדינביה שמשלבת אלמנטים אסייתיים נקיים.


בצד הריצופים והחיפויים לדירה ניתן לראות כניסה לאריחים גדולים של עד 3 מטר מה שיוצר רצפה כמעט נקייה מקווי חיבור עם רובה. עיצוב טקסטורות נקיות לצד טקסטורות סטייל דמויי שיש\אבן או אפילו דמויי טראצו שחזרו לאופנה.

.FABRICA או אריחים דמויי טקסטיל


ב-5 השנים האחרונות אנו ערים למגמת שילוב אלמנטים מעולם הטקסטיל בעולם הריצופים והחיפויים, אשר באים לידי ביטוי בעיצוב האריח כבד טקסטיל. אריחים מעוצבים כטקסטיל מעניקים חום ורכות לחדר. אנו רואים אותם בעיקר בדירות לשימור או בחדרים רטובים.


כשאתם מקבלים במשרד שינויי הדיירים את רשימות הספקם אליהם אתם אמורים לגשת ולבחור את נראות הדירה שלכם, יכולה להיווצר תמונה של בלבול, עיצרו שבו עם עצמכם או עם מעצבת הפנים ותגדירו גאנט פעולה, תעבדו מסודר, מה בוחרים קודם, מה הכי חשוב לסגור קודם.


אז קודם כל תסגרו את תשתית של הציור הזה שבסוף תהייה הדירה שלכם, אולמות הקרמיקה מאגדות בתוכן את הבחירה המשמעותית שלכם: ריצוף, חיפויי, ברזים, כלים, כיורים, אסלות, ארונות אמבטיה, כיור ומטבח.

אל תחכו לרגע האחרון כי אז תיתקלו בשינויי דיירים של הקבלן שתגיד לכם שכבר מאוחר לשנות אלמנטים כמו לדוגמא: הנמכת הרצפה כדי לאפשר הנחת פרקט.


אתם נחשפים מטבע הדברים לפרסומות של מטבחים ביום יום, אל תסתנוורו ,המטבח-שיש שלכם צריך קודם כל להיות פונקציונלי עבורכם, מדבר באותה שפה עיצובית לרצפה שבחרתם, לצבעי הקיר, לעבודות הנגרות, שטיחים, ריהוט, לכן אל תתביישו לבקש דוגמת אריח שבחרתם בחברת הקרמיקה כשאתם הולכים לבחור מטבח.


עיצוב דירת קבלן 2024
עיצוב דירת קבלן 2024





bottom of page