top of page

מחלקת תיאום אדריכלי קבלן, איך לגשת?


שינויי דיירים דירת קבלן
תיאום אדריכלי דירת קבלן


שינויי דיירים בקניית דירה חדשה מקבלן.

המחלקה הכי חשובה עבורכם בתהליך ומתקשרת מולכם מטעם הקבלן נקראת שינויי דיירים, תקופה מאתגרת ואתם לא מנותקים מהשוק אבל נסו להשתמש במה שקורה לטובתכם, בזמן משבר לחץ הקבלנים למכירת דירות עולה, השתמשו בזה לקבלת הטבות!!


תיאום ציפיות לצד תיאום אדריכלי

המילה שאתם צרכים לשים בכל מפגש שיש לכם עם נציגת שינויי הדיירים של הקבלן, או עדיף כבר במשרד המכירות לפני שחתמתם על החוזה. אחרי שסיימתם עם כל תהליך סגירת החוזה, יקבעו לכם פגישה עם מחלקת שינויי הדיירים מטעם הקבלן שבונה את הדירה.

התהליך הזה כולל כמה שלבים וחשוב שתשקיעו בכל שלב ושלב את מירב תשומת הלב שלכם.

עיצוב דירת קבלן הנה לעיתים משימה מאתגרת


קניתם דירה נקייה כמו בד ציור חלק, שעליו את מציירים את הרצונות, החלומות, הצרכים שלכם, נכון שאתם אמורים להתאים את החלומות למציאות בצורה של: נכונות קבלן לשינויים פלוס התקציב שלכם, אבל הכי חשוב באיזה שלב הדירה נמצאת, אם הדירה על הנייר הכל פשוט יותר, אבל גם אם לא 'עדיין אפשרי לבצע התאמות לכיוון הרצונות שלכם, אל תוותרו על החלומות שלכם כל כך מהר, זכרו ששם המשחק הנו משא ומתן, תהיו נעימים אבל אסרטיביים, זכרו שמתאמת שינויי הדיירים שיושבת במשרד הקבלן מתנהלת עם עוד 100 דיירים כמוכם!


עומס המידע של אריחי הריצוף, דוגמאות הברזים וראשי המקלחות, מבחר האסלות והמקלחונים, ארונות המטבח,

מבחר דלתות הפנים, מזגן ,התחברות לחברות הגז והחשמל וכו'. כמות ההחלטות שאתם אמורים לקבל בזמן קצר

על ההשקעה הכי גדולה שלכם בחיים פלוס כמויות הקפה שיציעו לכם בכל אולם תצוגה, תוסיפו לזה עומס מידע שאיש מכירות מיומן ימלא אתכם והתוצאה בלבול טוטאלי.


במה להתמקד בשלב הראשון: שרטוט ופריסות מי מבצע?

תמיד לוודא שתוכנית הדירה אצלכם ביד.

  • לוחות זמנים - כל עיכוב בלוחות הזמנים של הקבלן גורר הוצאות, הקבלן לא יחכה לכם.

  • בפרויקט כל נקודה מתומחרת כנקודה עצמאית, תימנעו משקעים כפולים ללא צורך.

  • השינויים בדירה מחולקים ל-2 אזורי זמן: עד קבלת מפתח ואחרי קבלת המפתח, אחרי קבלת טופס 4.

  • מיזוג אוויר-אל תמהרו, בידקו מה מציעים לכם ומה מציע השוק, זכרו יש הוצאות נלוות בדמות: הנמכות, ניקוז, פתחים דקורטיביים ועוד.

  • מטבח- החשמל במטבח שונה מלשאר הדירה, הוא מצריך מעגל נפרד, מיגון מים, שקעי כוח\העלויות של השקעים במטבח גבוהות יותר מבשאר הדירה.

  • הקבלן מתחייב בדרך כלל להתקין מטבח סטנדרטי. רוב המשפחות לא תסתפקנה במטבח זה, וירצו להתאים את המטבח לצרכים של המשפחה, הקבלן צריך להציע לרוכשים שתי אפשרויות – התקנת המטבח המשודרג ו/או זיכוי בעבור אי רכישת המטבח הסטנדרטי. סעיף זה (זיכוי ו/או התקנה) יכול להיות פתוח מול הקבלן למשא ומתן וחייב להיות מפורש בחוזה המכר.

  • נקצה פרק מיוחד למטבח כי הוא אחד ההוצאות הכבדות בתקציב שלכם.

  • תמי 4 השתמשו בנקודת המים הראשית של הכיור במקום לשדרג לעוד נקודת מים.

  • סטנדרט קבלן- רמת הסטנדרט עלתה מאוד בשנים האחרונות, אל תמהרו לשדרג סתם, זיכרו אתם משלמים גם לספק המוצר וגם לקבלן על העבודה.

  • מעצבת פנים לא יקרה תסגור לכם הרבה פינות בבחירה לפי התקציב שלכם.

  • לפני תשלום אצל ספקי הקבלן תמיד בקשו משינויי הדיירים את עלות ההשמה.

  • בקשו מחירון שינויים מהקבלן.

  • אם אתם בדירה שכורה, לימדו את תיקון 5 לחוק המכר2011 ,יחסוך לכם כסף המידה וקבלן מאחר במסירת דירתכם.

  • טלפון - בדקו כמה נקודות אתם באמת צרכים והזדכו על המיותרים.

  • מה עלות הזיכויים שאתם מקבלים.

  • השתמשו בשירות עורך דין מטעמכם.

  • מערכות חימום מים בבדיקת החוזה של הדירה יש להתייחס לנושא מערכת חימום המים. האם הקבלן מתחייב בחוזה לספק מערכת סולארית מושלמת, דודי חשמל והכנה בלבד למערכת סולארית וכדומה. כמובן שמומלץ להשתמש במערכת סולארית החוסכת אנרגיה (וחשבון חשמל). ככל שמדובר בדוד שמש רצוי שלא להתפשר על פחות מ-150 ליטר ולבדוק את מספר הקולטים.

  • מחסן וחנייה – בבדיקת חוזה מכר יש לשים לב לפרמטרים כמו מחסן, גודל מחסן, מיקום מחסן, חנייה (מקורה או לא, צמודה או לא) וכדומה. כל הפרטים האלה חייבים להופיע בחוזה ולהיות מוגדרים מראש.

  • מס ערך מוסף – מע”מ, מס ערך מוסף, הוא מס אשר יש להוסיף בגין כל תשלום ברכישת שירותים , חשוב מאד לבדוק כי המחיר שנקוב בחוזה כולל את המחיר הסופי של הדירה עם מע”מ. זאת הן לגבי המחיר של הנכס והן לגבי כל עלות בגין תוספת/שדרוג/שינוי.

  • בבניין מגורים אתם רוכשים את השטח הפרטי ואת זכויותיכם ברכוש המשותף. כלומר, לובי, חצר, מעליות, מועדון דיירים, חדרי מדרגות וכו’. בדקו מהו היקף הרכוש המשותף אשר הוצמד לדירות וכיצד נושא הרכוש המשותף מוסדר בנכס. האם הקבלן עדיין שומר זכויות לגבי השטחים המשותפים ומה שטחים אלה כוללים (גישה לגג, חניות, כניסה לבניין, מחסנים, שטחי גינון וכדומה).


יש להכליל כמה שיותר מידע בחוזה המכר, מידע זה צריך לגעת גם בעלותו ובהשפעתו על מועד מסירת הדירה. אם אתם מתכננים להתקין בדירה פריטים באופן עצמאי בדקו האם הקבלן המבצע יסייע.


לא ניתן לשנות בבניין משותף קירות חיצוניים מיקומים וגדלים של חלונות, כולל הנראות שלהם כלפי חוץ מיקום ממ”ד בדירה מיקום קיר הדף (של הממ”ד) מיקום קולטנים (הביוב עבור האסלות) בדקו אפשרות בחירת צבעי קירות הפנים על ידכם ולא סטנדרט קבלן.


טופס שינויים חשוב

מתאמת שינויי הדיירים מטעם הקבלן, תוציא לכם מסמך ובו מפורטים השינויים המבוקשים. מחיר בגין כל שינוי יש לדרוש כי יופיעו בטופס בקשה השינויים: פרטי הצדדים והדירה פירוט בגין השינויים הנדרשים הערכת הזמן שיידרש להשלמת השינויים בדירה הערכת הזמן שיידרש לאיחור במסירת הדירה חתימת הצדדים לאישור הפרטים.


שדרוגים נפוצים

הם הגדלת הריצוף הכללי של הדירה מאריחים בגודל של 60/60 ס”מ או 80/80 לאריחים בגודל של 100/100 ס”מ 120/120 ס”מ. החלפת אסלות מונובולוק באסלות תלויות עם ניאגרה סמויה, תוספת של נקודת מים ונקודת גז במרפסת ותוספת, הזזה של 10-15 נקודות חשמל, החלפת ברזי אמבטיה, שינויי צבע לחצני ניאגרות סמויות.


מערכת המיזוג - הכנה למיזוג

נקודות ניקוז ונקודות חשמל עבור המזגן. יש להבין כמה נקודות הוא נותן. מיזוג אוויר = כל המערכת כולה, כולל הצנרת וסגירות הגבס. איזו תשתית של מערכת מיזוג, מהם דגמי המזגנים, מה גובה ועומק ההנמכות הנדרשות.


פרקטים

גם כאן חשוב להבין את טרמינולוגית הקבלן, בררו אם מבצע הנמכה, מה התשתית תחת הפרקט, מתי מבוצע לפני או אחרי טופס 4(רוב הקבלנים יעדיפו התקנה אחרי קבלת מפתח). אם קבלן לא מנמיך לכם רצפה זיכרו שתאלצו לסר ולהתאים דלת לגובה הפרקט. עץ או למינציה, הבדלי מחיר אדירים.


ריצוף וחיפויים

סטנדרט הקבלן השתפר להפליא בשנים האחרונות 80-100-120 ס”מ מופיעים ברבים מהסטנדרטים, אל תמהרו לשדרג בידקו קודם כל אם הריצוף מתאים לכם, זיכרו כל שינויי משמעותו הוספת תשלום לספק ולקבלן על עבודה. ריצופים מבריקים או שיש מצריכים גם תוספת עלות של כיסויי והגנה על הריצופים. בררו אם הקבלן ממן לכם פריסה אדריכלית של חדרים רטובים, אחרת תאלצו להוסיף עוד תשלום.


רשימות ספקים

לאחר חתימת החוזה ובפגישה במשרד שינויי הדיירים תקבלו רשימת ספקים אליהם אתם צרכים להגיע לבחירות, מדובר על ספקי קרמיקה, ריצופים, חיפויים, מטבחים ,דלתות וכו'. רוב הקבלנים יאפשרו בין 1-3 ספקים לכל פריט בדירה(מזגנים, ריצופים, אינסטלציה, דלתות וכו'),אל תתפזרו בחרו 2 ספקים ובחרו ביניהם מה שמתאים לכם.

אל תחכו לרגע האחרון כי אז לא יאפשרו לכם שינויים בדירה, התהליך לוקח זמן. להגיע לתכנון אופטימלי עבורכם, שישאיר אתכם במסגרת תקציבית שתוכלו לעמוד בה, כדאי להגיע מוכנים כמה שיותר.


זימון דיירים לפגישה

רוב החברות מתחזקות מחלקות טלמיטינג שיזמנו אתכם לפגישה אישית באולם התצוגה שלהם, אל תגיעו ללא פגישה מסודרת לפני שאיש המכירות יעשה את שיעורי הבית שלכם, זכרו לא. המכירות אותו תיפגשו יש עוד דיירים גם בפרויקטים אחרים עם סטנדרטים שונים.


זכרו אנשי המכירות ויועצי העיצוב של הספקים השונים לא עובדים עבורכם, כמו שהבנק לא עובד עבורכם, עשו שיעורי בית, תגיעו עם תוכנית הדירה, תיאום אדריכלי הינו חלק אינטגרלי בתהליך ובתוך כך, שיקלו העסקת מעצבת פנים שתתלווה אליכם במידה ואתם יודעים שתשנו את תוכניות הסטנדרט של הקבלן. אל תתפזרו תתמקדו ב2 ספקים מקסימום לכל מוצר ותחליטו ביניהם.


דירת קבלן
שינויי דיירים דירת קבלן

bottom of page